TMUGTMUGB

"The More You Give, The More You Get Back"

Saturday, February 18, 2012

Hukum Daya Tarikan -The Law Of Attraction (LOA)

Salam olz........

Entri kali nie rasanya mls nk kasi geliat lidah....yg penting smer dpt faham apa yg ingin saya sampaikan dan paling penting dpt dicernakan dgn baik sgala zat yg baik dr setiap entri saya kat sini......yg x elok tu kasi flush balik..ok......

So, pd partner2 saya, dorg nie mmg slalu dah dgr saya sebut psl "Hukum Daya Tarikan @ Law of Attraction (LOA) nie....... Actually maksud dia sgt simple jer.......tindakan yg kita perlu buat juga simple.......cuma cara utk kita disiplinkan diri dlm mengamalkan ilmu ini jer yg agak mencabar sket.....Sbbnya...ia memerlukan kita merubah paradigma dimana cara kita bertindak dan berfikir biasa2.perlu diubah.......

Utk permulaan entri nie...saya x nak pergi terlalu detail.... So, keyword kepada asas ilmu ini adalah " What You Thought Will Become A Things" @ apa yg anda fikirkan itulah yg akan berlaku.....

Sebenarnya, LOA ini adalah salah satu cara bagaimana kiota dpt mengaktifkan "Minda Separa Sedar (SubConcious Mind) kita. Minda separa sedar inilah sebenarnya yg byk membawa kita utk mencipta kejayaan yg kita kecapi hari nie. Tapi saya akan bercerita lebih detail tentangnya dlm entri saya khusus utk perkara ini.

So back to LOA.......LOA ini sebenarnya adalah antara rahsia besar pd kejayaan org2 hebat yg hidup dan pernah hidup kat muka bumi nie..... Mat Salleh kata....." It's A Secret Of Success" knp? Sbb LOA ini adalah cara bagaimana org@ berjaya inie berfikir......Kata org klu nak berjaya...kita buat apa yg org berjaya buat dan amalkan....so, LOA ini adalah benda paling asas yg org2 bejaya amalkan......It looks simple but not that simple to practice sbenarnya...saya sendiri masih lagi cuba mengukuhkan amalan ilmu ini........

Walaupun ilmu LOA ini di terjemahkan dan di perhebat hari ini oleh org@ bukan Islam..tp sbenarnya....ilmu ini secara total telah di kompilkan dlam ajaran Islam dan Al-Quran khususnya...


Contoh; kita slalu solat 5 waktu sehari, dan setiap kali solat, kita akan berdoa, normally org akan berdoa perkara dan doa yg sama setiap kali solat....btul x?Dan sdar x kita, bahwa ada diantara perkara2 yg kita doa tu Allah dah makbul....tp perasankah kita tika mana doa kita ini akan dimakbul...knp bkn smer doa kita dimakbul? kerana itu dlm Islam diajar pd kita utk khusyuk ketika beribadah........begitu juga ketika berdoa......dan jika anda sedar hari nini..setiap doa yg anda lafazkan ikhlas dari hati..sepenuh perasaan...dan slalu anda minta..itulah yg kita akan dpt dulu....disinilah sebenarnya LOA telah berfungsi....

Minda kita sebenarnya adalah magnet.....ia boleh menarik apa saja yg kita fikirkan.......jika anda fikir tentang kebaikan, kejayaan @ apa@ perkara +ve..utlah yg akan datang pd anda....jika anda fikirkan kegagalan.... maka itulah yg akan anda terima......kerana itulah org berjaya fokus pd kejayaan.....bkn fokus pd kegagalan...kerana mereka merancang utk berjaya tp bkn utk gagal....

Oleh itu kita harus tahu bagaimana utk memaksimakan penggunaan minda kita kearah yg sepatutnya.....

Hmmm..........nampak gaya saya x blh bercerita pjg buat masa nie kerana ada komitmen yg perlu diselesaikan.......insyaAllah saya akan cuba update entri saya sekerap mungkin......"Saya Mahu Menjadi Orang Yg Berwang dan Ada Masa Yg Byk..Saya Pasti Dapat"

No comments: